Rekrutteringsfirma

Professional Indemnity Underwriter

København

Få yderligere info om stillingen
Trives du med fagligt komplekse problemstillinger og afvekslende sager, der sjældent er ens? Kan du arbejde i krydsfeltet mellem risikovurdering og kommerciel interesse ud fra en værdibaseret og samarbejdsorienteret tilgang? Vil du arbejde i en global forsikringskoncern med gode muligheder for faglig udvikling?

Centrum Personale søger en PI Underwriter, der skal være med til at sikre overensstemmelse mellem virksomhedens tegningspolitik og indtjening. Du bliver en del af et ambitiøst, nyere sammensat team på 5 dygtige fagfolk. Her kan du være med til at sætte dagsordenen og forme fremtiden, hvad end du er garvet eller grøn, så længe du har erfaring med underwriting og mod på en stejl læringskurve.

En afgørende rolle som PI Underwriter

I denne virksomhed får du i rollen som PI Underwriter selvstændigt ansvar (med mulighed for supervision) for at analysere, vurdere og rådgive om risici for professionelle med rådgiveransvar (fx advokater, revisorer, arkitekter og ingeniører).

Med reference til Head of Commercial Underwriting Nordics analyserer du komplekse data og udregner pris og betingelser på skræddersyede forsikringsløsninger til en eksisterende portefølje og nye kunder. Gennem objektive og datadrevne risikovurderinger sikrer du dermed, at lovmæssige krav overholdes, arbejdsprocesser strømlines og kommercielle målsætninger fastholdes.

Du kommer til at samarbejde med mæglere, kunder og brancheeksperter i Danmark og hele Norden, og du kan forvente op til 20 rejsedage årligt samt løbende kompetenceudvikling i ind- og udland i form af kurser, seminarer, workshops mm., så du altid er opdateret på dit område.

Dine ansvarsområder:

  • Gennemgå og vurdere nye tilbud samt gentegninger med henblik på at sikre overensstemmelse mellem risiko og indtjening.
  • Sikre compliance med virksomhedens retningslinjer og standarder.
  • Forberede udregninger, samt analysere og fortolke aftalevilkår.
  • Anbefale passende pris- og dækningsvilkår efter grundig analyse af dokumentation, forretningsmæssige faktorer og markedsforhold.
  • Rådgive og besvare spørgsmål fra mæglere samt interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Orientere mæglere om afgørelser for at sikre en klar og tydelig overlevering, herunder ved evt. ændringer eller afslag.
  • Bidrage til risikoovervågning af forsikrede virksomheder i samarbejde med PI Lead.
  • Researche tendenser i markedet, udviklingsmuligheder og rentabilitet.
  • Assistere ledelsen med porteføljestyring og -strategi, samt udarbejde rapporter til ledelsesgennemgang.
  • Bidrage med input til procesoptimering, produktudvikling og strategiske tiltag.
  • Assistere ved markedsføring af produkter og tjenester gennem mæglernetværket, herunder besøge kunder og samarbejdspartnere i Norden.
  • Udvikle og vedligeholde positive mæglerrelationer.
  • Registrere sagsforløb i relevante systemer.

Dine faglige kvalifikationer:

Din præcise baggrund er underordnet, så længe du har erfaring med underwriting og Financial Lines. Du kan have mange års erfaring som Underwriter eller forsikringsmægler eller være nyuddannet med erfaring fra et studiejob – så længe du har mod på en meget stejl læringskurve. Det kan også være, at du har arbejdet som Underwriter Assistent på Financial Lines og nu er klar til næste skridt.

Vi forestiller os, at:

  • Du har erfaring med underwriting (gerne på et internationalt plan).
  • Du har indgående kendskab til Financial Lines – og gerne Professional Indemnity.
  • Du har en økonomi- eller jurabaggrund, fx som Cand.merc., Cand.jur. eller fra Forsikringsakademiet.
  • Du har kommerciel forståelse og gerne tidligere erfaring fra en kundeorienteret funktion eller mæglersamarbejde.
  • Du har solide IT-kompetencer og er rutineret i Office-pakken.
  • Du kan begå dig på både dansk og engelsk – og kan forstå de skandinaviske sprog.

Dine personlige egenskaber:

Vi lægger vægt på, at:

  • Du har juridisk forståelse og kan gennemskue komplekse sammenhænge.
  • Du træffer beslutninger med omhu, som er analytisk funderede og gennemarbejdede i detaljen.
  • Du står ved dine faglige konklusioner og kan begrunde dem.
  • Du er velformuleret og kan formidle indviklede problemstillinger på overskuelig og letforståelig vis.
  • Du er en teamplayer, men evner også at arbejde selvstændigt, proaktivt og følge sager til dørs.
  • Du opererer ud fra en solid forretningsforståelse og med stor ansvarsbevidsthed.
  • Du prioriterer vedligeholdelsen af gode kunde- og mæglerrelationer og du interagerer nemt med mange forskellige samarbejdspartnere.
  • Du har et overlegent administrativt overblik.
  • Du har et nysgerrigt mindset og er interesseret i at udvikle & vedligeholde dine faglige kompetencer.

Virksomheden tilbyder:

Du bliver en del af en solid international forsikringskoncern, som leverer helstøbte forsikringsløsninger og suveræn kundeservice. Virksomheden modtager konsekvent høje vurderinger fra AM Best og Standard and Poor's – et bevis på finansiel stabilitet og vækst.

Denne virksomhed har forpligtet sig til først og fremmest at behandle alle kunder på en professionel, åben og ærlig måde. Virksomheden prioriterer ligeledes at være en konkurrencedygtig arbejdsplads med et stærkt fundament i ordentlige arbejdsrammer, ansættelsesvilkår og udviklingsmuligheder, så den kan fortsætte med at tiltrække, fastholde og udvikle de bedste talenter på markedet.

Du tilbydes attraktive løn- og ansættelsesvilkår, samt en skare af dygtige kolleger med høj faglighed. Du bliver en del af et velfungerende kollegialt fællesskab og et rart arbejdsmiljø i Københavns historiske centrum, tæt på byens puls og offentlig transport, i et nyere team med plads til dynamisk nytænkning og stor mulighed for at præge din hverdag og fremtidige udvikling.

Søg stillingen som PI Underwriter

Er du interesseret i stillingen som PI Underwriter og klar til en professionel udviklings- og vækstrejse – så send os en ansøgning og et CV gennem formularen nedenfor.

Vi indkalder til samtale løbende, så indsend gerne din ansøgning hurtigst muligt. Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt, men vi venter gerne på den rette.

Er du nysgerrig omkring stillingen, så giv endelig et ring på tlf.: 33 24 40 80. Chefkonsulent Tine Nissen Kornum sidder klar mandag og onsdag ml. kl. 12 og 15 for at besvare evt. spørgsmål om stillingen. Du kan også sende en mail på: [email protected]

Centrum Personale varetager rekrutteringsforløbet og indkalder kandidater til samtale løbende. Alle spørgsmål vedr. stillingen bedes rettet til Centrum Personale. Rekrutteringsforløbet afsluttes, når den rette medarbejder er fundet.


Information og data

Denne ledige stilling har jobtypen "Øvrige", og befinder sig i kategorien "Øvrige stillinger".

Arbejdsstedet er beliggende i København

Få yderligere info og kontakt på Centrum Personale A/S's hjemmeside: klik her......
Faste stillinger og vikariater
– inden for mange brancher og på de fleste stillingsniveauer

Når du kigger efter et nyt job, tilbyder Centrum Personale flere muligheder; Vi rekrutterer til både faste stillinger, projektansættelser og vikariater. Hos os kan du finde mange stillingstyper og de fleste stillingsniveauer – fra et receptionistjob til en stilling som økonomichef.

Centrum Personale har 30 års erfaring inden for HR-, vikar- og rekrutteringsområdet. Vi udmærker os med solid viden på området, indblik i mange brancher og et bredt netværk.

Vi benytter vores egen emnebank aktivt, når vi løser opgaver for en lang række virksomheder. Da vi ikke annoncerer alle stillinger, er det en god ide at blive en del af emnebanken og hermed stå i første række til nye jobmuligheder.

Centrum Personales rekrutteringskonsulenter arbejder med et stort personligt engagement og lægger vægt på, at kunder og kandidater får en positiv oplevelse i mødet med Centrum Personale.
Læs mere på: www.centrum-personale.dk
Dagligt opdateret: Dette job opdateres dagligt ud fra jobudbyderens hjemmeside via vores søgemaskineteknologi og er aktivt lige nu.
  • 17.09.2024
  • Øvrige
  • København